Richtlijn patiënten bij bezoek aan onze praktijk | Corona

Wij verzoeken u NIET naar de praktijk te komen:

• als u de afgelopen 24 uur één of meer van de volgende (milde) symptomen heeft gehad: verkouden, hoesten, benauwdheid of koorts vanaf 38°C;
  • als u huisgenoten of gezinsleden met koorts en/of benauwdheidsklachten heeft;
  • als bij u zelf of huisgenoot/gezinslid het Coronavirus is  vastgesteld in de afgelopen 14 dagen;
  • als u (milde) symptomen ervaart die passen bij het Coronavirus zoals beschreven onder aan de pagina.

Regels bij het bezoeken van onze praktijk:

• Houd te allen tijde 1,5 meter afstand van andere aanwezigen in de praktijk (met uitzondering van een fysieke behandeling door uw fysiotherapeut).
  • Is de wachtkamer vol, dan graag even buiten de wachtkamer wachten.
  • Wij vragen u om alléén naar de praktijk te komen en maximaal 5 minuten van tevoren binnen te komen.
  • Er kan geen gebruik worden gemaakt van ons koffieapparaat, douches, toilet en kranten/tijdschriften.
  • Graag een eigen handdoek (badlaken) meenemen.
  • Zelfstandig en in groepsverband trainen is voorlopig nog niet mogelijk. Ook de kleedruimtes en douches zijn gesloten.
  • Na gebruik van apparatuur in onze oefenzaal deze zelf reinigen

Hygiëneregels binnen de praktijk:

• Bij binnenkomst van de praktijk de handen desinfecteren.
  • Geen handen geven.
  • Bij behandelingen in de behandelkamer kunnen onze fysiotherapeuten werken  met persoonlijke beschermingsmiddelen.
  • Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog en gebruik indien nodig papieren zakdoekjes en gooi deze na gebruik weg.
  • Na afloop van iedere behandeling worden de behandelbank, eventuele apparatuur, bureau, deurklinken etc. gereinigd.
  • Om het loopverkeer binnen de praktijk te beperken worden patiënten verzocht de door de fysiotherapeut aangegeven route te volgen.

De onderstaande symptomen kunnen passen bij het Coronavirus:

• (neus)verkoudheid
  • hoesten, kuchen of niezen
  • loopneus
  • keelpijn
  • verhoging (tot 38 graden) of koorts
  • kortademigheid
  • geur- en smaakverlies
  • hoofdpijn
  • branderige ogen
  • moeheid
  • je ziek voelen
  • diarree

Indien u één van bovengenoemde (milde) symptomen heeft die passen bij het Coronavirus, kunnen we u alleen op afstand behandelen, middels een video- of telefonisch consult.

Bij twijfel verzoeken wij u om de fysieke afspraak te annuleren of om te zetten naar een telefonisch of videoconsult.

Wij verzoeken u om samen met ons bovenstaande regels zo goed mogelijk na te leven, zodat we samen zo goed mogelijk beschermd worden tegen het Coronavirus. Ondanks alle maatregelen is behandeling binnen onze praktijk op eigen risico.

Als u corona hebt gekregen in de periode na een bezoek aan onze praktijk, verzoeken wij u hiervan melding te maken.

Mondmaskers in het gezondheidscentrum

Naar aanleiding van de persconferentie van 28 september waar de overheid verscherpte corona maatregelen heeft afgekondigd, hebben we besloten om per direct met mondmaskers te gaan werken. Onze fysiotherapeuten dragen standaard een mondmasker wanneer zij in contact met u zijn. Het heeft onze voorkeur dat ook patiënten een mondmasker dragen, dit zal tijdens het eerste telefonische contact worden uitgevraagd. Wanneer u al bij ons in behandeling bent, vragen wij u vriendelijk een mondmasker mee te nemen tijdens uw eerstvolgende bezoek aan onze praktijk. Met bovenstaande maatregelen hopen we de kans op besmetting te minimaliseren, we vragen uw begrip en medewerking.